• Igangsettingen av nye boliger faller

- Igangsettingen av nye boliger i 3. kvartal var 7 % lavere enn samme kvartal i fjor, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.  Hittil i år ligger igangsettingen 12 % bak fjoråret.  - Dette er som forventet, da salget over lengre tid har hatt en nedadgående tendens fortsetter han.

Styret i Boligprodusentenes støtter nye regler om innleie

Styret i Boligprodusentene Forening roser arbeidet Stortinget har gjort med de nye reglene for innleie av arbeidskraft. - Vi tror dette vil medføre et mer seriøst arbeidsliv, sier styreleder Dag Runar Båtvik.

Boligsalget ligger fortsatt bak fjoråret

- Salget av nye boliger i august ligger 9 % under samme måned i fjor, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.

Ingen lysning for nyboligsalget

- Salget av nye boliger i mai endte 8 % under fjoråret, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.  Salget har nå sunket 14 måneder på rad.

Skuffende nyboligsalg i april

- Salget av nye boliger i april endte 1 % under fjoråret, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.  Vi hadde håpet på bedre salgstall i april, siden påsken i år var i mars, mens den i fjor var i april, fortsetter han.

Salg og igangsetting av nye boliger går ned i 1. kvartal

- Både salg og igangsetting av nye boliger går ned i 1. kvartal, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening. Salget ligger 17 % under fjoråret, mens igangsettingen er 26 % lavere enn 1. kvartal i fjor.

Boligsalget flater ut i februar

- Salget av nye boliger i februar var på samme nivå som februar i fjor, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening. Vi ser nå en utflatning etter at boligsalget har sunket i 10 måneder på rad, fortsetter han.

Svært dårlig måned for salg og igangsetting av nye boliger

- Januar ble en svært dårlig måned både når det gjelder salg og igangsetting, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.

Det ble igangsatt 30 719 boliger i 2017

- Salget av boliger i 2017 gikk ned 22 % sammenlignet med 2016, og endte på 27 755 boliger, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.

OBOS er landets største boligbygger

OBOS er landets største boligbygger i 2017, med 1 779 igangsatte boliger, viser tall fra Boligprodusentenes Forening. Dette inkluderer tall fra deres heleide datterselskap Block Watne.