• Mesterhus er landets største boligbygger

Mesterhus er tilbake på topp som landets største boligbygger, med 1 270 igangsatte boliger i 2016, viser tall Boligprodusentenes Forening.

Det går mot god avslutning på boligåret 2016

- November ble en god måned både på salg og igangsetting, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening. Salget lå 21 % over fjoråret, og dette er den beste novembermåneden vi har målt på salg, fortsetter han.

Høy igangsetting av nye boliger i oktober

- Det var en svært god igangsetting av boliger i oktober. Igangsettingen i oktober isolert lå hele 26 % over oktober i fjor og er den beste oktober-måneden vi har målt, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.

Finanstilsynet vil stoppe boligbyggingen i Distrikts-Norge

- De foreslåtte innstramninger i Boliglånsforskriften vil ramme boligbyggingen i Distrikts-Norge, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.

Svært godt 3. kvartal for salg og igangsetting av nye boliger

- 3. kvartal 2016 ble et svært godt kvartal sammenlignet med fjoråret både når det gjelder salg og igangsetting av nye boliger, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.     - Salget for kvartalet endte 26 % over fjoråret, mens igangsettingen endte 10 % over 3. kvartal i fjor, fortsetter han.

Boligprodusentenes ga innspill til Statsbudsjettet i Finanskomiteen

Boligprodusentene var i dag i Finanskomiteen i Stortingent og ga innspill til Statsbudsjettet 2017. Befolkningsvekst krever boligpolitikk som prioriterer boligbygging. Til tross for gode salgs- og igangsettingstall den siste tiden, er vi fortsatt langt unna boligbehovet på drøye 37 000 boligenheter som må bygges årlig for å holde tritt med befolkningsveksten.

Pressemelding: Stabilt høyt boligsalg

De siste 12 månedene er det solgt 33 444 nye boliger i Norge. - Dette er det høyeste salgsnivået siden 80-tallet, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.

Pressemelding: Oslo er proppen i bolig-Norge

Nye tall fra Boligprodusentenes Forening viser at det fortsatt er Oslo som er hovedutfordringen i det norske boligmarkedet. – Oslo bygger bare halvparten av det antallet boliger byen trenger, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.

Pressemelding: Bygg flere studentboliger

Boligprodusentenes Forening mener det må bygges minst 3 000 studentboliger hvert år.

Pressemelding: Boligsalget når nye høyder

- Boligsalget når nye høyder, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening. De siste 12 månedene er det solgt over 31 000 nye boliger. Salget hittil i år ligger 4 % over samme periode i fjor.