• God start på boligbyggingen i 2016

- Vi har hatt en god start på boligbyggingsåret, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening. Igangsettingen i januar ligger 16 % over samme måned i fjor.

Det ble igangsatt over 30 000 boliger i 2015

- 2015 ble et meget godt år for salg og igangsetting av nye boliger, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening. Våre tall viser at det ble igangsatt over 30 000 boliger i 2015, noe som er det høyeste nivået på mange år.

Det går mot god avslutning av boligåret 2015

- Det går mot en god avslutning av boligåret 2015, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening. Ved utgangen av november ligger salget 18 % over fjoråret, mens igangsettingen viser en vekst på 21 % sammenlignet med fjoråret.

Nye energikrav fra Regjeringen vil øke boligprisene

- Regjeringen sender hele klimaregningen til boligkjøperne, sier Per Jæger i Boligprodusentenes Forening.

Kraftig vekst i salget av boliger i Akershus

- Etter årets første 10 måneder er det en økning i nyboligsalget på 20 % målt mot samme periode i fjor, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening. Sterkest vekst har vi i Akershus med hele 65 %

Boligprodusentene presenterer tiltak for å bosette flyktninger som er innvilget opphold i Norge

- Strømmen av flyktninger som kommer til Norge medfører at vi må tenke nytt når det gjelder bosetting, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentens Forening.  - Det er nå viktig å legge til rette for løsninger som på en rask og effektiv måte kan få flyktningene over i andre boliger enn asylmottak.

Rekordhøyt salg av nye boliger

- Boligsalget i 3. kvartal er det beste vi har hatt på lang tid. Salget dette kvartalet er det nest beste vi har målt siden målingen startet i 1999, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening. - Boligsalget hittil i år ligger 23 % over fjoråret.

Boligbyggingen i Norge - den høyeste på mange år

Tall fra Boligprodusentenes Forening viser at boligbyggingen i Norge ikke har vært så høy på mange år. – Våre tall for juli og august viser at både salget og igangsettingen av nye boliger fortsetter den positive trenden fra juni, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.

Igangsettingen av boliger når nye høyder, men mange kommuner henger etter

Tall fra Boligprodusentenes Forening viser at boligbyggingen i Norge tok seg kraftig opp i juni. - Etter en lang periode med bra salg løsnet det endelig for igangsettingen, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.

Oslo klarer ikke å få opp boligbyggingen

- Ved utgangen av mai viser våre tall at vi har igangsatt overkant av 27 000 nye boliger det siste året, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening. -Vi er inne i en positiv trend, men boligbyggingen i Oslo-regionen klarer ikke å henge med.