• Boligprodusentene presenterer tiltak for å bosette flyktninger som er innvilget opphold i Norge

- Strømmen av flyktninger som kommer til Norge medfører at vi må tenke nytt når det gjelder bosetting, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentens Forening.  - Det er nå viktig å legge til rette for løsninger som på en rask og effektiv måte kan få flyktningene over i andre boliger enn asylmottak.

Rekordhøyt salg av nye boliger

- Boligsalget i 3. kvartal er det beste vi har hatt på lang tid. Salget dette kvartalet er det nest beste vi har målt siden målingen startet i 1999, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening. - Boligsalget hittil i år ligger 23 % over fjoråret.

Boligbyggingen i Norge - den høyeste på mange år

Tall fra Boligprodusentenes Forening viser at boligbyggingen i Norge ikke har vært så høy på mange år. – Våre tall for juli og august viser at både salget og igangsettingen av nye boliger fortsetter den positive trenden fra juni, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.

Igangsettingen av boliger når nye høyder, men mange kommuner henger etter

Tall fra Boligprodusentenes Forening viser at boligbyggingen i Norge tok seg kraftig opp i juni. - Etter en lang periode med bra salg løsnet det endelig for igangsettingen, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.

Oslo klarer ikke å få opp boligbyggingen

- Ved utgangen av mai viser våre tall at vi har igangsatt overkant av 27 000 nye boliger det siste året, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening. -Vi er inne i en positiv trend, men boligbyggingen i Oslo-regionen klarer ikke å henge med.

Godt boligmarked i 1. kvartal 2015

- Salg og igangsetting av nye boliger i første kvartal 2015, ligger som ventet godt over samme periode i fjor. Etter årets tre første måneder i 2015 ser vi en økning i igangsettingen på 20 %, mens salget viser en vekst på 31 % sammenlignet med 1. kvartal i 2014, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.

Sterk økning i igangsetting av leiligheter i februar

- Markedsaktiviteten i februar for salg og igangsetting av nye boliger ligger betydelig høyere enn samme måned i fjor, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening. Det er en oppgang i igangsettingen på 65%, mens salget har økt 20% sammenlignet med februar i fjor.

Året starter med godt salg av nye boliger

- Både salg og igangsettingen av nye boliger januar 2015 fortsetter den positive utviklingen fra siste halvdel av 2014, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.

Boligmarkedet på bedringens vei?

- Desember 2014 ble en meget sterkt måned både for salg og igangsetting av nye boliger, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening. – Ser vi 4. kvartal alene er dette det nest beste vi har registrert siden 1999 og er 40 % høyere enn tilsvarende kvartal året før. Generelt ser vi et marked med langt større fart inn i et nytt år enn vi så for 12 måneder siden, sier Jæger.

Landets største boligbygger 2014 - Mesterhus er tilbake på toppen

Mesterhus er tilbake på boligtoppen i 2014, etter å ha blitt henvist til andre plass av Blink Hus i 2013. Blink Hus rykker ned til på 2. plass med 989 boliger, mens Obos følger deretter med 889 boliger.