• Godt boligmarked i 1. kvartal 2015

- Salg og igangsetting av nye boliger i første kvartal 2015, ligger som ventet godt over samme periode i fjor. Etter årets tre første måneder i 2015 ser vi en økning i igangsettingen på 20 %, mens salget viser en vekst på 31 % sammenlignet med 1. kvartal i 2014, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.

Sterk økning i igangsetting av leiligheter i februar

- Markedsaktiviteten i februar for salg og igangsetting av nye boliger ligger betydelig høyere enn samme måned i fjor, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening. Det er en oppgang i igangsettingen på 65%, mens salget har økt 20% sammenlignet med februar i fjor.

Året starter med godt salg av nye boliger

- Både salg og igangsettingen av nye boliger januar 2015 fortsetter den positive utviklingen fra siste halvdel av 2014, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening.

Boligmarkedet på bedringens vei?

- Desember 2014 ble en meget sterkt måned både for salg og igangsetting av nye boliger, sier Per Jæger, administrerende direktør i Boligprodusentenes Forening. – Ser vi 4. kvartal alene er dette det nest beste vi har registrert siden 1999 og er 40 % høyere enn tilsvarende kvartal året før. Generelt ser vi et marked med langt større fart inn i et nytt år enn vi så for 12 måneder siden, sier Jæger.

Landets største boligbygger 2014 - Mesterhus er tilbake på toppen

Mesterhus er tilbake på boligtoppen i 2014, etter å ha blitt henvist til andre plass av Blink Hus i 2013. Blink Hus rykker ned til på 2. plass med 989 boliger, mens Obos følger deretter med 889 boliger.

• Vi ser hverken forenkling eller forbedring i de foreslåtte endringer i TEK

Kommunal – og moderniseringsminister Jan Tore Sanner har i dag sendt ut pressemelding der han presenterer endringer i byggteknisk forskrift (TEK 10). - Dette er ikke mye å juble over, sier Jæger i en kommentar.

Pressemelding: November 2014 – Positiv salgsvekst for alle typer boliger i november

November 2014 viser at salgsaktiviteten fortsetter på et godt og forholdsvis høyt nivå, og den negative differansen mot fjoråret er i ferd med å bli hentet inn. Igangsettingen i november er i historisk sammenheng svak, men likevel en økning fra november i fjor. Dette viser tall fra Boligprodusentenes Forening.

Godt av salg av nye boliger i oktober

Salget av nye boliger økte med 36 % i oktober sammenlignet med samme måned i fjor. Til tross for dette ligger boligsalget hittil i år fortsatt 8 % bak nivået samme periode i fjor. Dette viser tall fra Boligprodusentenes Forening.

Positivt for både salg og igangsetting av nye boliger i 3. kvartal

Både salgs- og igangsettingsaktivteten i 3. kvartal viser tegn til at markedet går i positiv retning etter en meget svak start på året. Fremdeles er det et godt stykke igjen før vi er på nivå med 2013. Dette viser tall fra Boligprodusentens Forening

Sterk økning av salg av leiligheter i august

Salget av leiligheter økte med 34 % i august sammenlignet med samme måned i fjor. Til tross for dette ligger boligsalget hittil i år 15 % bak nivået samme periode i fjor. Dette viser tall fra Boligprodusentenes Forening.